Hogyan teljesítenek a magyar társadalmi vállalkozások?

Közzététel dátuma:
2025.03.28.

Az Európai Társadalmi Vállalkozás Monitor (ESEM) kutatása rávilágít a magyar társadalmi vállalkozások helyzetére, különös tekintettel pénzügyi stabilitásukra és növekedési lehetőségeikre. Az adatok alapján több mint 50%-uk éves bevétele nem éri el a 100 000 eurót, sőt, 38%-uk mindössze 50 ezer euró alatti bevétellel működik. A vállalkozások elsősorban termékfejlesztésre és marketingre kívánnak összpontosítani, de a megfelelő finanszírozás megszerzése továbbra is komoly akadályt jelent, hiszen 46,2%-uk számára a forráshiány a legfőbb kihívás.

A fenntartható növekedéshez elengedhetetlen a célzott támogatások és finanszírozási lehetőségek bővítése, valamint az üzleti készségek fejlesztése. Ha érdekelnek a részletek, és szeretnéd megtudni, milyen stratégiák segíthetnek a magyar társadalmi vállalkozások megerősödésében, olvasd el a teljes kutatási anyagot itt: ESEM kutatás.